május 22, 2025

20 magyar élelmiszeripari vállalkozás mutatkozik be Amszterdamban a PLMA kiállításon

PLMA World of Private Label

Fotó: Agrármarketing Centrum

Megnyílt a PLMA World of Private Label – Kereskedelmi Márkák Kiállítása, ami egyre népszerűbb a kereskedők és a gyártók körében, akik a sajátmárkás termékek piacán keresnek új üzleti lehetőségeket és partnereket. Az amszterdami szakmai vásáron 20 magyar élelmiszeripari vállalkozás mutatkozik be a nemzetközi közönség előtt – közölte az Agrármarketing Centrum (AMC) az MTI-vel.

Kiemelték, hogy a sajátmárkás termékek Európa több országában már 40 százalék fölötti piaci részesedést érnek el, további kilenc országban pedig meghaladják a 30 százalékot. A világjárvány alatt is megőrizték erős piaci pozíciójukat, köszönhetően versenyképes áruknak és javuló minőségüknek.

A közlemény szerint az AMC idén egy 198 négyzetméteres közösségi standot üzemeltet a kiállításon, ahol külön hangsúlyt kap az AMC exportfejlesztési üzletága, a Hungarian Food Business Program, amely többek között a magyar termékek iránt érdeklődő beszerzőket regisztrálja a program online rendszerébe.

A magyar kiállítók nagy része évről évre részt vesz az eseményen, ahol a termékek palettája ezúttal is igen színes: a szakmai látogatók többek között füstölt hústermékekkel, száraztésztákkal, konzervekkel és befőttekkel, fagyasztott zöldségekkel, gyümölcsökkel, zabszeletekkel, müzlikkel és kekszekkel bővíthetik termékportfoliójukat, amelyeket az áruházláncok, üzletek figyelmébe ajánlhatnak.

A rendezvényen tavaly 2961 kiállító és 18 000 szakmai látogató vett részt. A PLMA kiállítás külön pavilonokban biztosít helyet az élelmiszeripari, valamint a non-food termékeket gyártó cégek számára. A bemutatott termékkategóriák között megtalálhatóak a friss és fagyasztott élelmiszerek, a szárazáruk és italok, a kozmetikumok, egészség- és szépségipari termékek, a háztartási és konyhai felszerelések, az autóápolási termékek, valamint a kertészeti cikkek – ismertette az AMC.

MTI