A magyar borok egyik legjelentősebb exportpiacán, Németországban mutatkoztak be a magyar borok az Agrármarketing Centrum (AMC) és Magyarország Berlini Nagykövetsége együttműködésével a Berlini Magyar Szüreten – közölte az AMC az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint az idén a Berlini Magyar Szüretet 11. alkalommal, immár a Hungarian Wine Business Programban rendezték meg.
Németország a magyar agrárágazat egyik legfontosabb exportpiaca, az ide irányuló borexport az elmúlt 5 éves trend alapján továbbra is stabil piacot jelent a nagyságrendileg évi 17 millió eurós kivitellel. A fejlődés további pozitívuma, hogy a palackozott bor kivitele mennyiségben és értékben is 10 százalékkal nőtt, amely a magyar élelmiszergazdaság hozzáadott értékét növeli – írják a közleményben.
Kiemelték, az eseményen a magyar borászoknak lehetőségük nyílt a szakmai közönséggel boraik és pincészeteik megismertetésére, és a magyar bor folyamatos népszerűsítésére.
Az eseményt megelőzően az egyik legjelentősebb németországi borszakmai lapban, a Meininger Weinwirtschaft-ban az AMC egy négyoldalas, a magyar borokat bemutató, átfogó cikket is megjelentetett, amelynek célja szintén a magyar bor imázsának építése volt – tájékoztatott az Agrármarketing Centrum.
MTI
Nyitókép: Illusztráció / FOTÓ: MTI/KOVÁCS TAMÁS
Népszerű cikkek a rovaton belül
Kinek való a mezőgazdasági munka? 3 szempont
Búzaszentelő Ünnepséggel indult el az idei Magyarok Kenyere Program
Csökkenek az árak a zöldségpiacon
Bécsben is elindult az ingyenes “társkereső” méheknek és virágoknak
Alföldi Állattenyésztési és Gazdanapok Szakkiállítást és Vásár májusban
Minden az álhírekről: Így tudod felismerni az internetes valótlanságokat és ferdítéseket
Az idén is támogatja a fiatal agrárszakembereket a K&H
Májusban Pápai Expo és Agrárpiknik, fókuszban a generációváltás
Bükk, Mátra, szőlő, bor – az egri borvidéken élmény dolgozni!