
FOTÓ: MTI/KOVÁCS TAMÁS
A magyar borok egyik legjelentősebb exportpiacán, Németországban mutatkoztak be a magyar borok az Agrármarketing Centrum (AMC) és Magyarország Berlini Nagykövetsége együttműködésével a Berlini Magyar Szüreten – közölte az AMC az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint az idén a Berlini Magyar Szüretet 11. alkalommal, immár a Hungarian Wine Business Programban rendezték meg.
Németország a magyar agrárágazat egyik legfontosabb exportpiaca, az ide irányuló borexport az elmúlt 5 éves trend alapján továbbra is stabil piacot jelent a nagyságrendileg évi 17 millió eurós kivitellel. A fejlődés további pozitívuma, hogy a palackozott bor kivitele mennyiségben és értékben is 10 százalékkal nőtt, amely a magyar élelmiszergazdaság hozzáadott értékét növeli – írják a közleményben.
Kiemelték, az eseményen a magyar borászoknak lehetőségük nyílt a szakmai közönséggel boraik és pincészeteik megismertetésére, és a magyar bor folyamatos népszerűsítésére.
Az eseményt megelőzően az egyik legjelentősebb németországi borszakmai lapban, a Meininger Weinwirtschaft-ban az AMC egy négyoldalas, a magyar borokat bemutató, átfogó cikket is megjelentetett, amelynek célja szintén a magyar bor imázsának építése volt – tájékoztatott az Agrármarketing Centrum.
MTI
Nyitókép: Illusztráció / FOTÓ: MTI/KOVÁCS TAMÁS
Népszerű cikkek a rovaton belül
Az olaszok nem kérnek a műhúsból
Egyre több az olcsó import, egyre kevesebb a hazai termékek aránya a polcokon
Mesterséges intelligencia segítségével fejlesztettek pékárukat
Online élő kaszinó kontra hagyományos kaszinó: melyik kínál jobb élményt?
A sikeres online sportfogadás titkai: taktikák és trükkök
5 ígéretes befektetési lehetőség a covid utáni időszakban
A mesterséges intelligencia már a csirkék nyelvét is érti
Magyarországi biztonságos online kaszinójátékok felfedezése
Talajnedvesség-térkép készült drónok és mesterséges intelligencia segítségével