
Fotó: MTI/Balogh Zoltán
Ahhoz, hogy a termelők valódi élménygazdaságként működhessenek és mint turisztikai szolgáltatók sikeresen megjelenjenek, egy ágazatokon átívelő stratégiára van szükség.
Elkezdődött a hazai agroturizmus fejlesztési stratégiájának kialakítása – közölte az aktív Magyarországért felelős államtitkárság.
A termelői szolgáltatások fejlesztése számos előnnyel jár, hiszen nemcsak kiszámítható bevételforrást jelent a termelőnek, de új attrakciókkal bővül a vidéki turizmus kínálata, ráadásul rendkívül erős eszköze a helyi termékek iránti szemléletformálásnak is. Ahhoz azonban, hogy a termelők valódi élménygazdaságként működhessenek és mint turisztikai szolgáltatók sikeresen megjelenjenek, egy ágazatokon átívelő stratégiára van szükség. A stratégiát a Herman Ottó Intézet Nonprofit Kft. megbízásából az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ készíti – közölték.
Hangsúlyozták, hogy az agroturizmusnak fontos helye van a turizmus palettáján, hiszen
az agroturisztikai szolgáltatók egyszerre jelenthetnek attrakciót az élménygazdaságok lehetőségeinek kihasználásával, illetve működhetnek gasztronómiai szolgáltatóként is. Azon túl, hogy a szolgáltatók erősítik egy térség turisztikai vonzerejét, egyben növelik a vidék megtartó erejét, illetve a helyi termelők számára lehetőséget biztosít a turizmusban való megjelenés a több lábon állásra.
A közlemény szerint hazánkban mintegy 2200 termelő nyújt valamilyen turisztikai szolgáltatást, legyen az étkeztetés, kóstoltatás, ételek közös elkészítése, túra alapú programok, vagy szállásadás. A széles szakmai körben készülő stratégia alkotásához bárki csatlakozhat a hamarosan elkészülő helyzetfeltárás véleményezésével – írták.
MTI
Népszerű cikkek a rovaton belül
Te szeded, te válogatod – olcsóbb, mint a piac!
Átadták a Gyulai Pálinkafesztivál versenydíjait
Ekkor rendezik meg az Alföldi Állattenyésztési és Mezőgazda Napokat
Meghívó: Természetkímélő kaszálás – bemutató Kőszegen
20 magyar élelmiszeripari vállalkozás mutatkozik be Amszterdamban a PLMA kiállításon
A Babits Borászat aszúja nyerte a Szegedi Borfesztivál fődíját
Miért lett trend a tudatos egészség?
160 borász várja a vendégeket a Szegedi Borfesztiválon
Elmarad a NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow-Mezőfalva