
Sertéshúst darabolnak az MCS Vágóhíd Zrt. sertésvágóhídján Mohácson. MTI/Sóki Tamás
Magyarország Digitális Élelmiszeripari Stratégiájának célja az élelmiszerláncon belül a lánc többi elemével összekapcsolódva, mégis az élelmiszeriparra fókuszálva olyan támogatási, szabályozási, képzési segítséget nyújtani, amely a hazai élelmiszeripar hatékonyságát, versenyképességét tovább tudja fokozni.
Alapos előkészítő munka eredményeként elkészült és megjelent Magyarország Digitális Élelmiszeripari Stratégiája – tájékoztatta az Agrárminisztérium (AM) az MTI-t.
A stratégia megszületését Magyarország Digitális Agrár Stratégiájához hasonlóan az Agrárminisztérium kezdeményezte és koordinálta. A szaktárca együtt dolgozott a Neumann Nonprofit Közhasznú Kft. -vel, érdekképviseletekkel, valamint szakmai szervezetekkel; a koncepció megalkotása során tudományos kutatási eredményeket is felhasználtak – közölték.
A közlemény szerint Magyarország Digitális Élelmiszeripari Stratégiájának célja az élelmiszerláncon belül a lánc többi elemével összekapcsolódva, mégis az élelmiszeriparra fókuszálva olyan támogatási, szabályozási, képzési segítséget nyújtani, amely a hazai élelmiszeripar hatékonyságát, versenyképességét tovább tudja fokozni.
Az ágazat stabil alapokon áll, a korábbi időszakok megváltozott körülményei között is jól vizsgázott, ugyanakkor a jelenlegi globális válság erősen érinti. A digitális eszközök és szolgáltatások használatának növelésével az élelmiszeripar tovább erősödhet, növelve az exportképességet és biztonságos, jó minőségű hazai termékkel látva el a fogyasztókat – hangsúlyozta az AM.
MTI
Népszerű cikkek a rovaton belül
Idén is keresik az év gluténmentes kenyerét és péksüteményét
Svédasztalos menzák biztonságosan
300 milliárd forintos fejlesztési program segíti a magyar élelmiszergyártókat