
Fotó: Lidl Magyarország Facebook
Az elmúlt tíz évben több mint 200 millió palack magyar bort értesített a Lidl Magyarország, ennek felét nemzetközi áruházaiban, az éves értékesítési volumen pedig 2014 óta ötszörösére nőtt – tájékoztatta a diszkontlánc az MTI-t.
A közlemény szerint az élelmiszer-kiskereskedelmi lánc 2014-ben elindított, a hazai borok külpiacra jutását is támogató beszállítói programja óta több mint 90 milliárd forint bevételhez jutottak a hazai borászatok és pincészetek.
Az áruházlánc tavaly 29 millió palack magyar bort értekesített Magyarországon és a külföldi piacokon, a tíz évvel ezelőtti 6 millió palackhoz képest. A program indításakor hat európai országba jutottak el a magyar borok, tavaly már 17 országban voltak elérhetők.
A hazai családi pincészetek exportlehetőségeit segítő Lidl Wine Expo program szervesen illeszkedik a magyar kormány nemzetstratégiai elképzeléseibe is – közölték.
Az elmúlt évtizedben a külföldi áruházakban értekesített, több mint 100 millió palack magyar bor legnépszerűbb fajtái között a Szürkebarát, a Királyleányka, az Egri Bikavér, a Tokaji Furmint és az Irsai Olivér szerepelt.
MTI
Népszerű cikkek a rovaton belül
Csökken a borfogyasztás? Jönnek a szőlő alapú gintermékek
A Babits Borászat aszúja nyerte a Szegedi Borfesztivál fődíját
Kína magyar szakemberekkel fejlesztené borászati szektorát
Gál Tibor lett a borászok borásza
160 borász várja a vendégeket a Szegedi Borfesztiválon
Régi magyar szőlőfajták boraiból tartanak kóstolót
Riasztó mértékben nőtt egy vegyi anyag szintje az európai borokban
Új rezisztens szőlőfajtákat fejlesztettek ki magyar szakemberek
Borpromóciós támogatás segíti a hazai termelők piacra jutását