
Beliczay László/MTI
Magyarország 96 százalékban önellátó sertéshúsból. Az ellátásbiztonság fenntartása pedig akkor valósulhat meg, ha nemcsak a kormányzat, hanem a magyar fogyasztók is a magyar sertéshús mellett „teszik le a voksukat”…
Idén tizedik alkalommal indította el az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Magyar Húsiparosok Szövetsége (Hússzövetség) a sertéshús fogyasztását ösztönző kampányát.
Feldman Zsolt, az AM mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára a kampányt beharangozó sajtótájékoztatón kedden Budapesten elmondta, Magyarország 96 százalékban önellátó sertéshúsból. Az ellátásbiztonság fenntartása pedig akkor valósulhat meg, ha nemcsak a kormányzat, hanem a magyar fogyasztók is a magyar sertéshús mellett „teszik le a voksukat” – jelentette ki az államtitkár.
Feldman Zsolt azt mondta, háborús helyzet van, amely a mezőgazdasági termelőket, élelmiszeripari vállalkozásokat, kiskereskedelmet és a fogyasztókat is érinti, a háborús infláció ugyanis mindenkit sújt. Ebben a gazdasági helyzetben a hazai kiskereskedelemtől a tárca azt várja, hogy a lehető legnagyobb mértékben magyar termelésből származó sertéshúst kínáljon a fogyasztóknak – mondta az államtitkár.
MTI
Fotó: Beliczay László/MTI
Népszerű cikkek a rovaton belül
Sütőélesztő por és friss (nedves) élesztő átváltása
Feloldották a száj- és körömfájásra fogékony állatok Magyarországról Szlovákiába szállításának tilalmát
Nincs kizárva, hogy terrorcselekmény okozta a ragadós száj- és körömfájás-járványt
Már pályázhatnak a gazdák az állatbetegségek megelőzését szolgáló támogatásra
Kolbász, ami nemcsak laktat, de gyógyít is? – Forradalmi hústermékek jönnek Felgyőről
Csigamentes kert természetesen – indiai futókacsa tartása
Fentarthatósági pályázatot hirdet a NAK
Magyarország uniós szintű állatbetegségek elleni vakcinázási programot sürget
Így szedd le a befőttesüvegekről a címkét