
Beliczay László/MTI
Magyarország 96 százalékban önellátó sertéshúsból. Az ellátásbiztonság fenntartása pedig akkor valósulhat meg, ha nemcsak a kormányzat, hanem a magyar fogyasztók is a magyar sertéshús mellett „teszik le a voksukat”…
Idén tizedik alkalommal indította el az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Magyar Húsiparosok Szövetsége (Hússzövetség) a sertéshús fogyasztását ösztönző kampányát.
Feldman Zsolt, az AM mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára a kampányt beharangozó sajtótájékoztatón kedden Budapesten elmondta, Magyarország 96 százalékban önellátó sertéshúsból. Az ellátásbiztonság fenntartása pedig akkor valósulhat meg, ha nemcsak a kormányzat, hanem a magyar fogyasztók is a magyar sertéshús mellett „teszik le a voksukat” – jelentette ki az államtitkár.
Feldman Zsolt azt mondta, háborús helyzet van, amely a mezőgazdasági termelőket, élelmiszeripari vállalkozásokat, kiskereskedelmet és a fogyasztókat is érinti, a háborús infláció ugyanis mindenkit sújt. Ebben a gazdasági helyzetben a hazai kiskereskedelemtől a tárca azt várja, hogy a lehető legnagyobb mértékben magyar termelésből származó sertéshúst kínáljon a fogyasztóknak – mondta az államtitkár.
MTI
Fotó: Beliczay László/MTI
Népszerű cikkek a rovaton belül
Új agrártámogatás baromfitartás felszámolására
Kampány indult a hazai trappista sajtért
Békés vármegyében is megjelent a madárinfluenza
Az USA betilt több szintetikus élelmiszerszínezéket
Újabb szabályokat jelentett be az agrárminiszter a ragadós száj- és körömfájás vírusa miatt
Ragadós száj- és körömfájás: Horvátország is határellenőrzést vezet be
Döntött a kormány: már a sertéspiacra is kiterjednek a száj- és körömfájás miatti korlátozások
Újra megjelent a madárinfluenza Hajdú-Bihar vármegyében
Újabb szarvasmarhatelepen igazolták a ragadós száj- és körömfájás vírusát