
Beliczay László/MTI
Magyarország 96 százalékban önellátó sertéshúsból. Az ellátásbiztonság fenntartása pedig akkor valósulhat meg, ha nemcsak a kormányzat, hanem a magyar fogyasztók is a magyar sertéshús mellett “teszik le a voksukat”…
Idén tizedik alkalommal indította el az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Magyar Húsiparosok Szövetsége (Hússzövetség) a sertéshús fogyasztását ösztönző kampányát.
Feldman Zsolt, az AM mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára a kampányt beharangozó sajtótájékoztatón kedden Budapesten elmondta, Magyarország 96 százalékban önellátó sertéshúsból. Az ellátásbiztonság fenntartása pedig akkor valósulhat meg, ha nemcsak a kormányzat, hanem a magyar fogyasztók is a magyar sertéshús mellett “teszik le a voksukat” – jelentette ki az államtitkár.
Feldman Zsolt azt mondta, háborús helyzet van, amely a mezőgazdasági termelőket, élelmiszeripari vállalkozásokat, kiskereskedelmet és a fogyasztókat is érinti, a háborús infláció ugyanis mindenkit sújt. Ebben a gazdasági helyzetben a hazai kiskereskedelemtől a tárca azt várja, hogy a lehető legnagyobb mértékben magyar termelésből származó sertéshúst kínáljon a fogyasztóknak – mondta az államtitkár.
MTI
Fotó: Beliczay László/MTI
Népszerű cikkek a rovaton belül
Újra bevizsgálták: káros az egészségre az ukrán gabona
Alföldi Állattenyésztési és Mezőgazda Napok
Új magyar biosör-termékcsalád alternatív gabonafélékből
Szingapúrban népszerűsítik a magyar élelmiszereket
Egyedülálló technológiával működő sertéstelepeket adtak át
Még állati fogyasztásra sem alkalmas az ukrán gabona, a szlovákok már be is tiltották
Őshonos állattartó telepeket újít fel a Kiskunsági Nemzeti Park Igazgatóság
Öt és félmilliárd forint érkezik az anyajuhtartókhoz
Az összes bevizsgált brit méz hamis volt