![Elindult a sertéshúsfogyasztást ösztönző kampány 1 sonka fustolt hus](https://www.agrarkapu.hu/wp-content/uploads/2022/07/sonka-fustolt-hus.jpg)
Beliczay László/MTI
Magyarország 96 százalékban önellátó sertéshúsból. Az ellátásbiztonság fenntartása pedig akkor valósulhat meg, ha nemcsak a kormányzat, hanem a magyar fogyasztók is a magyar sertéshús mellett „teszik le a voksukat”…
Idén tizedik alkalommal indította el az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Magyar Húsiparosok Szövetsége (Hússzövetség) a sertéshús fogyasztását ösztönző kampányát.
Feldman Zsolt, az AM mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára a kampányt beharangozó sajtótájékoztatón kedden Budapesten elmondta, Magyarország 96 százalékban önellátó sertéshúsból. Az ellátásbiztonság fenntartása pedig akkor valósulhat meg, ha nemcsak a kormányzat, hanem a magyar fogyasztók is a magyar sertéshús mellett „teszik le a voksukat” – jelentette ki az államtitkár.
Feldman Zsolt azt mondta, háborús helyzet van, amely a mezőgazdasági termelőket, élelmiszeripari vállalkozásokat, kiskereskedelmet és a fogyasztókat is érinti, a háborús infláció ugyanis mindenkit sújt. Ebben a gazdasági helyzetben a hazai kiskereskedelemtől a tárca azt várja, hogy a lehető legnagyobb mértékben magyar termelésből származó sertéshúst kínáljon a fogyasztóknak – mondta az államtitkár.
MTI
Fotó: Beliczay László/MTI
Népszerű cikkek a rovaton belül
Javában tart a grillszezon
A tevetej magyar feldolgozását tanulmányozzák közép-afrikaiak
Kedvező változások a juhágazat támogatási rendszerében
Folytatódik a rendszerváltás utáni legnagyobb állattartótelep-fejlesztési program
Sütve, főzve is ízletes a nyár egyik slágerzöldsége, a csemegekukorica
A Pápai Hús Kft. sonkái bekerültek a Magyar Értéktárba
Jó pálinkaszezont ígér az idei gyümölcstermés
A törpemalacok nem kötődnek gazdájukhoz
Kiemelten támogatják az őshonos fajták megőrzését