Magyarország 96 százalékban önellátó sertéshúsból. Az ellátásbiztonság fenntartása pedig akkor valósulhat meg, ha nemcsak a kormányzat, hanem a magyar fogyasztók is a magyar sertéshús mellett „teszik le a voksukat”…
Idén tizedik alkalommal indította el az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Magyar Húsiparosok Szövetsége (Hússzövetség) a sertéshús fogyasztását ösztönző kampányát.
Feldman Zsolt, az AM mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára a kampányt beharangozó sajtótájékoztatón kedden Budapesten elmondta, Magyarország 96 százalékban önellátó sertéshúsból. Az ellátásbiztonság fenntartása pedig akkor valósulhat meg, ha nemcsak a kormányzat, hanem a magyar fogyasztók is a magyar sertéshús mellett „teszik le a voksukat” – jelentette ki az államtitkár.
Feldman Zsolt azt mondta, háborús helyzet van, amely a mezőgazdasági termelőket, élelmiszeripari vállalkozásokat, kiskereskedelmet és a fogyasztókat is érinti, a háborús infláció ugyanis mindenkit sújt. Ebben a gazdasági helyzetben a hazai kiskereskedelemtől a tárca azt várja, hogy a lehető legnagyobb mértékben magyar termelésből származó sertéshúst kínáljon a fogyasztóknak – mondta az államtitkár.
MTI
Fotó: Beliczay László/MTI
Népszerű cikkek a rovaton belül
Márton nap alkalmából is válasszuk a hazai liba- és kacsatermékeket!
Fórumot tartottak a hazai gyapjúhasznosítás új lehetőségeiről
Bács-Kiskunnal már hat vármegyét érint a madárinfluenza-járvány
Magyar termékeket is beválogattak a leginnovatívabbak közé a párizsi élelmiszeripari szakkiállításon
Neki köszönhető, hogy megmenekült a magyar mangalica
Ezek lettek az év gluténmentes kenyerei és péksüteményei
Újabb vármegyékben jelent meg a madárinfluenza, több tízezer állatot kényszervágnak
Csongrád-Csanádban is megjelent a madárinfluenza
Újabb segítséget kapnak a juh- és kecsketartók