
Beliczay László/MTI
Magyarország 96 százalékban önellátó sertéshúsból. Az ellátásbiztonság fenntartása pedig akkor valósulhat meg, ha nemcsak a kormányzat, hanem a magyar fogyasztók is a magyar sertéshús mellett “teszik le a voksukat”…
Idén tizedik alkalommal indította el az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Magyar Húsiparosok Szövetsége (Hússzövetség) a sertéshús fogyasztását ösztönző kampányát.
Feldman Zsolt, az AM mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára a kampányt beharangozó sajtótájékoztatón kedden Budapesten elmondta, Magyarország 96 százalékban önellátó sertéshúsból. Az ellátásbiztonság fenntartása pedig akkor valósulhat meg, ha nemcsak a kormányzat, hanem a magyar fogyasztók is a magyar sertéshús mellett “teszik le a voksukat” – jelentette ki az államtitkár.
Feldman Zsolt azt mondta, háborús helyzet van, amely a mezőgazdasági termelőket, élelmiszeripari vállalkozásokat, kiskereskedelmet és a fogyasztókat is érinti, a háborús infláció ugyanis mindenkit sújt. Ebben a gazdasági helyzetben a hazai kiskereskedelemtől a tárca azt várja, hogy a lehető legnagyobb mértékben magyar termelésből származó sertéshúst kínáljon a fogyasztóknak – mondta az államtitkár.
MTI
Fotó: Beliczay László/MTI
Népszerű cikkek a rovaton belül
USA jelentés: Az Európába érkező ukrán mezőgazdasági termékek jelentős része génmódosított összetevőkkel szennyezett
Precíziós tejtermelő laboratórium épült Kaposváron
Rekordmennyiségű kukoricakonzervet állított elő a Bonduelle idén
Békés vármegyében is megjelent a madárinfluenza
A tej élet, erő, egészség
Egyre több az olcsó import, egyre kevesebb a hazai termékek aránya a polcokon
Az igazi szuperélelmiszer: a gomba
Mesterséges intelligencia segítségével fejlesztettek pékárukat
Terjed a madárinfluenza Hajdú-Biharban