Magyarország 96 százalékban önellátó sertéshúsból. Az ellátásbiztonság fenntartása pedig akkor valósulhat meg, ha nemcsak a kormányzat, hanem a magyar fogyasztók is a magyar sertéshús mellett “teszik le a voksukat”…
Idén tizedik alkalommal indította el az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Magyar Húsiparosok Szövetsége (Hússzövetség) a sertéshús fogyasztását ösztönző kampányát.
Feldman Zsolt, az AM mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára a kampányt beharangozó sajtótájékoztatón kedden Budapesten elmondta, Magyarország 96 százalékban önellátó sertéshúsból. Az ellátásbiztonság fenntartása pedig akkor valósulhat meg, ha nemcsak a kormányzat, hanem a magyar fogyasztók is a magyar sertéshús mellett “teszik le a voksukat” – jelentette ki az államtitkár.
Feldman Zsolt azt mondta, háborús helyzet van, amely a mezőgazdasági termelőket, élelmiszeripari vállalkozásokat, kiskereskedelmet és a fogyasztókat is érinti, a háborús infláció ugyanis mindenkit sújt. Ebben a gazdasági helyzetben a hazai kiskereskedelemtől a tárca azt várja, hogy a lehető legnagyobb mértékben magyar termelésből származó sertéshúst kínáljon a fogyasztóknak – mondta az államtitkár.
MTI
Fotó: Beliczay László/MTI
Népszerű cikkek a rovaton belül
Legeltetők figyelem! Indul a tavaszi rókavakcinázás
Adategyeztetési kampány indul az ENAR-adatok frissítése érdekében
Nagyot esett a tojás ára
Óriási a kereslet a magyar bárányok iránt
Megnyílt a Sirha Budapest Nemzetközi élelmiszeripari szakkiállítás
Megvették az Alföldi Garabonciás Kft-t, jönnek a kóser tejtermékek
FoodTechShow és 400 milliárd forintnyi pályázati forrás az élelmiszeriparnak
Egyre kevesebb kenyeret eszünk, de egyre jobbak a hazai péktermékek
Hipoallergén húskészítmény termékcsaládot fejlesztettek ki