A felnőttek egyharmada nem fogyaszt, de vásárol bort – mondta Hajdu Zoltán, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa szakmaközi részlegvezetője.
Kiemelte, a bor különleges, presztízzsel rendelkező élelmiszeripari termék, amely az ünnepek kelléke, sokan ajándékként vásárolják.
Egy idén nyári kutatásuk eredményei alapján arról beszélt: az átlagos fogyasztó a vacsora utáni egy-két pohár borát a palackonkénti 800-900 forintos kategóriából választja, míg ha barátokkal borozik, akkor az 1000-1200 forintosból. Ez az összeg az ünnepek idején 1200-1500 forintig, ajándékvásárláskor pedig 1500-1750 forintig csúszik fel. Megemlítette, hogy a nők mintegy tíz százalékkal drágább borokat választanak.
Népszerű cikkek a rovaton belül
Az élelmiszerönrendelkezési alap lenne a megoldás?
Fogyasszunk minél több idénygyümölcsöt!
1,2 milliárdos állami támogatás a Kecskeméti Konzerv Kft.-nek
Négy platinaérem magyar borászatoknak a Decanter World Wine Awardson
Visszaesett az élőállatvágás
A saját márkás termékek gyártása lehet a kitörési pont
Jelentős fejlesztés előtt a magyar élelmiszeripar
Meghosszabbítják a gabonakiviteli intézkedéseket
Jön az antibiotikum-mentes, prémium libamáj