![Kampány indul a baromfi fogyasztásának ösztönzésére 1 pulyka-pulykatelep-baromfi](https://www.agrarkapu.hu/wp-content/uploads/2021/07/pulyka-pulykatelep-baromfi.jpg)
MTI/VARGA GYÖRGY
Kampányt indít a baromfi fogyasztásának ösztönzése érdekében az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Baromfi Termék Tanács (BTT).
Feldman Zsolt, az AM mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára a kampányt beharangozó sajtótájékoztatón szerdán Budapesten elmondta, Magyarországon a belföldi hústermelés mintegy felét a baromfiágazat adja: a belföldön eladott húsok 50 százaléka csirke, pulyka, kacsa és liba.
Feldman Zsolt kiemelte, a mostani kampánnyal azt üzenik a magyar fogyasztóknak, hogy a magyar állattenyésztés, a magyar mezőgazdaság képes és tud kiváló minőségben, biztonságos és egészséges termékeket előállítani.
Tájékoztatása szerint az ágazatban több mint 2600 mezőgazdasági termelő, több mint 100 feldolgozó vállalkozás tevékenykedik. A baromfiágazatnak az ország exportjában is fontos szerepe van, a baromfihús a 3. legnagyobb tétel a magyar agrárium kivitelében.
Csorbai Attila, a BTT elnök-igazgatója elmondta tavalyhoz hasonlóan idén is együttműködnek a minisztériummal és az AMC-vel a baromfi termékeket népszerűsítő kampányban, amelynek első, nyári fázisa alapvetően a grill termékekre és a húsokra koncentrál.
Hozzátette, a baromfiágazat az ország legnagyobb termelési értékét produkáló állattenyésztési ágazata. A szektor termelési értéke a baromfihúst tekintve 250 milliárd forint, a feldolgozott (panírozott, darabolt) termékekkel együtt – becslések szerint – ennek a duplája.
Közölte, a terméktanács saját adatai alapján 2019-ben az egy személyre vetített baromfihús fogyasztás az országban 29,2 kilogramm volt, ebből 22,74 kilogramm volt a csirke, 2,97 kilogramm a pulyka, 2,35 kilogramm a kacsa és 0,88 kilogramm a liba. Tavaly azonban a baromfihús fogyasztás csaknem 4 kilogrammal, 33,46 kilogrammra nőtt.
Csorbai Attila szerint ez a növekedése azzal magyarázható, hogy a madárinfluenza kiviteli korlátozásokat jelentett a szektor számára, így az exportra szánt bizonyos termékek a belföldi értékesítésben jelentek meg.
Ondré Péter, az AMC ügyvezetője is elmondta, az elmúlt 1,5 évben olyan kihívásokkal nézett szembe az ágazat, mint a HORECA (hotelek, éttermek, kávézók) szektor és a közétkeztetés leállása, de évek óta folyamatosan bizonytalan pályán tartja az ágazatot a madárinfluenza is. Mindezek miatt döntöttek a baromfihús belföldi fogyasztását ösztönző kampány mellett.
Közölte, az elmúlt bő 10 évben a magyar agrár élelmiszeripar lendületesen fejlődött, a fejlődés egyik motorja pont a hazai baromfi szektor volt, amely éves szinten 700 ezer tonna hús előállítására képes. Ebből a 700 ezer tonnából 400 ezret a belföldi, 300 ezret pedig az export piacokon értékesítenek. Ugyanakkor megjegyezte, nagyban eltér a belföldi fogyasztás és az export szerkezete: míg előbbinél 80-85 százalék a csirke és a maradék 15 százalékon osztozik a pulyka és a vízi szárnyasok, addig az exportnál 35-60 százalék között mozog a csirke és 40 százalékot tesz ki a pulyka és a vízi szárnyasok.
MTI
Címlapkép: MTI/VARGA GYÖRGY
Népszerű cikkek a rovaton belül
Javában tart a grillszezon
A tevetej magyar feldolgozását tanulmányozzák közép-afrikaiak
Kedvező változások a juhágazat támogatási rendszerében
Folytatódik a rendszerváltás utáni legnagyobb állattartótelep-fejlesztési program
Sütve, főzve is ízletes a nyár egyik slágerzöldsége, a csemegekukorica
A Pápai Hús Kft. sonkái bekerültek a Magyar Értéktárba
Jó pálinkaszezont ígér az idei gyümölcstermés
A törpemalacok nem kötődnek gazdájukhoz
Kiemelten támogatják az őshonos fajták megőrzését