
FOTÓ: MTI/KOVÁCS TAMÁS
A magyar borok egyik legjelentősebb exportpiacán, Németországban mutatkoztak be a magyar borok az Agrármarketing Centrum (AMC) és Magyarország Berlini Nagykövetsége együttműködésével a Berlini Magyar Szüreten – közölte az AMC az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint az idén a Berlini Magyar Szüretet 11. alkalommal, immár a Hungarian Wine Business Programban rendezték meg.
Németország a magyar agrárágazat egyik legfontosabb exportpiaca, az ide irányuló borexport az elmúlt 5 éves trend alapján továbbra is stabil piacot jelent a nagyságrendileg évi 17 millió eurós kivitellel. A fejlődés további pozitívuma, hogy a palackozott bor kivitele mennyiségben és értékben is 10 százalékkal nőtt, amely a magyar élelmiszergazdaság hozzáadott értékét növeli – írják a közleményben.
Kiemelték, az eseményen a magyar borászoknak lehetőségük nyílt a szakmai közönséggel boraik és pincészeteik megismertetésére, és a magyar bor folyamatos népszerűsítésére.
Az eseményt megelőzően az egyik legjelentősebb németországi borszakmai lapban, a Meininger Weinwirtschaft-ban az AMC egy négyoldalas, a magyar borokat bemutató, átfogó cikket is megjelentetett, amelynek célja szintén a magyar bor imázsának építése volt – tájékoztatott az Agrármarketing Centrum.
MTI
Nyitókép: Illusztráció / FOTÓ: MTI/KOVÁCS TAMÁS
Népszerű cikkek a rovaton belül
Te szeded, te válogatod – olcsóbb, mint a piac!
Átadták a Gyulai Pálinkafesztivál versenydíjait
Ekkor rendezik meg az Alföldi Állattenyésztési és Mezőgazda Napokat
Meghívó: Természetkímélő kaszálás – bemutató Kőszegen
20 magyar élelmiszeripari vállalkozás mutatkozik be Amszterdamban a PLMA kiállításon
A Babits Borászat aszúja nyerte a Szegedi Borfesztivál fődíját
Miért lett trend a tudatos egészség?
160 borász várja a vendégeket a Szegedi Borfesztiválon
Elmarad a NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow-Mezőfalva